Den første Puch knallert blev produceret i 1954 på Puch fabrikkerne i Graz Østrig, og var Puch MS 50. Den danske Puch importør O.E Andersen solgte de første i Danmark i 1956. De første blev godkendt under TUM 44, som senere blev opdateret til TUM 91 og 98. Godkendelse TUM 91 og 98 blev anvendt frem til 31 okt. 1966, hvor TUM 110 blev godkendt. TUM 110 blev anvendt frem til 1 okt. 1979, hvor en ny knallert lov trådte i kraft. Puch fik endvidere den 17 marts 1969 godkendelse TUM 156 til deres E 50 motor (Puch Maxi) O.E Andersen fik tildelt den dansk importør kode : WOE, som blev slået i samtlige Puch knallerter, det blev importeret til Danmark, ved siden af stel nummer. Ved O.E Andersens bortgang i marts 1978 indtræder sønnen Torben Andersen som øverste direktør. Idet Puch, Graz Østrig inden O.E Andersens død havde opsagt samarbejdsaftalen for import til Danmark, vælger Torben Andersen allerede i juni 1978 at sælge hele Puch eventyret (varelager, kundekartotek, mv.) til det nystiftet firma Puch Danmark ApS, som var ejet af Puch, Graz Østrig. I alt nåede O.E Andersen at importere omkring 400.000 Puch knallerter til Danmark inden overdragelse af virksomheden. Puch Danmark ApS fortsætter import af Puch knallerter til Danmark frem til 1988, hvor Puch produktionen i Graz Østrig overtages af Piaggo, og produktionen blev flyttet til Milano i Italien. Herefter importeres Puch knallerterne til Danmark via den danske Piaggo importør R.P Egedesø, Odense. I 1995 bliver de sidste Puch knallerter importeret af Piaggo, R.P Egedesø, Odense. Det samlede antal Puch knallerter importeret til Danmark fra 1956 til 1995 var formentligt ca. 550.000 stk. KLIK PÅ KNALLERT MODEL DU SØRGER DELE TIL ELLER INFORMATION OM |