- Maxi - P
- Maxi - K
- Maxi - KL
- Maxi - KSL
- 01. Motorhus, pakninger og simmerringe
- 02. Krumtap, cylinder, stempel og topstyk
- 03. Kobling
- 04. Gearkasse
- 05. Kickstarter
- 06. Karburator
- 07. Luftfilterkasse
- 08. Udstødning (lydpotte)
- 09. Tænding
- 10. Tænding udv. tændspole
- 11. Tænding med lysspole
- 12. Stel, benzinhane og sæde P+K
- 13. Stel, benzinhane og sæde KL
- 14. For og bagskærme
- 15. Bagagebærer
- 16. Sidedæksler og støttefod
- 17. Cykelanordning
- 18. Fodbremse og fodhvilere
- 19. Svinggaffel og bagteleskop
- 20. Forgaffel
- 21. Styr og betjeningsgreb før 1977
- 22. Styr og betjeningsgreb efter 1977
- 23. Kabler
- 24. Forhjul
- 25. Baghjul
- 26. Baghjul
- 27. Forlygte
- 27-1. Stop-, blink- og baglygte
- 28. Elektronisk udstyr
- 29. Værktøj, speedometer og ekstra udstyr
Maxi P + K + KL
Puch Maxi er den absolut mest populære knallert igennem tiden i Danmark.
Sønnen af den danske importør Torben Andersen arbejdede i 1960érne på Puch fabrikkerne i Graz - Østrig, hvorefter han kom retur til Danmark i slutningen af 1960érne for at blive junior direktør i firmaet. Torben var med i produktionen af de første Maxi P, som kom til Danmark i 1969. Han var bl.a. medbestemmende på design, navngivning og bestemte hvilke farver af Puch Maxi, der blev importeret til Danmark.
Fra 1969 til 1973 blev Puch Maxi kun importeret i pedal udgave.
Fra 1974 importeres Puch Maxi med en model med kickstarter og en 2 gears model med støddæmper.
Fra 1977 importeres Puch Maxi KL modellen, som har det samme stel som 2 gears, men med en almindelig Maxi K motor. Denne model kom i 1977 og 1978 også i en deluxe udgave. Deluxe udgaven blev navngivet Puch Maxi KLS.
Puch importerede i årene 1981, 82 og 83 en Maxi med 2 automatgear, som havde model betegnelse Maxi 2 A.
Fra 1983 til 1987, hvor den sidste Puch Maxi blev fremstillet i Graz i Østrig, blev der importeret flere forskellige special modeller i mindre antal ti Danmark bl.a Maxi Raider, Plus, Mini, mf.
I 1988 blev Maxi produktionen overtaget af Piaggo, og produktionen blev flyttet til Milano i Italien. Maxi modellerne i 1988 og 1989 blev bygget på fabrikkerne i Italien, men man anvendte allerede produceret original stel og dele fra Graz i Østrig indtil varelageret var opbrugt i udgangen af 1989.
Puch Maxi, produceret i Østrig, blev den mest solgte knallert model igennem årene med over 200.000 solgte knallerter i Danmark.
Klik på knallert model, hvis du sørger mere information om den.
Klik på springtegning for at se varesortiment.
Puch Maxi P + K + KL
-
Maxi - P
-
Maxi - K
-
Maxi - KL
-
Maxi - KSL
-
01. Motorhus, pakninger og simmerringe
-
02. Krumtap, cylinder, stempel og topstyk
-
03. Kobling
-
04. Gearkasse
-
05. Kickstarter
-
06. Karburator
-
07. Luftfilterkasse
-
08. Udstødning (lydpotte)
-
09. Tænding
-
10. Tænding udv. tændspole
-
11. Tænding med lysspole
-
12. Stel, benzinhane og sæde P+K
-
13. Stel, benzinhane og sæde KL
-
14. For og bagskærme
-
15. Bagagebærer
-
16. Sidedæksler og støttefod
-
17. Cykelanordning
-
18. Fodbremse og fodhvilere
-
19. Svinggaffel og bagteleskop
-
20. Forgaffel
-
21. Styr og betjeningsgreb før 1977
-
22. Styr og betjeningsgreb efter 1977
-
23. Kabler
-
24. Forhjul
-
25. Baghjul
-
26. Baghjul
-
27. Forlygte
-
27-1. Stop-, blink- og baglygte
-
28. Elektronisk udstyr
-
29. Værktøj, speedometer og ekstra udstyr